“Els mitjans tradicionals continuen sent bàsics per a la publicitat”

40 anys d’EL 9 NOU – XX

És possible que d’aquí a 100 anys, quan s’estudiïn les diferents eres per les quals ha passat la història de la humanitat, la d’internet tingui capítol propi. Ho diu Marià Isern, algú que per tradició familiar ha tingut el privilegi de passar, en el seu camp, de la prehistòria a l’època contemporània en només 65 anys. “Quan vam començar, el 1952, els Ipads eren les ràdios de fusta que presidien saletes i menjadors de casa; allò era la tecnologia punta”. Fins al punt que el seu pare, que treballava de delineant, va decidir formar-se com a radiotècnic i obrir, per quan sortia de la feina, una botiga de muntatge i reparació de ràdios, a Roda. I va néixer Isern.

EL 9 NOU ha coincidit en 40 dels 66 anys que aquest 2018 ja ha complert la cadena osonenca. I repassant-hi la seva publicitat, ininterrompuda pràcticament des des de l’any 1 -“devíem esperar una mica a veure si la cosa anava en sèrio”, ironitza- es podria escriure una història de l’evolució dels electrodomèstics i la petita electrònica: des de l’aparició de la tele en color i les rentadores semi-automàtiques fins als cursets en botiga per aprendre a fer anar un microones.

A finals dels setanta Isern ja sabia què era la publicitat. “En fèiem a Ràdio Vic i a l’Ausona”, que eren fins llavors els dos mitjans que transcendien l’àmbit estrictament local tot i ser de Vic. “Però EL 9 NOU va representar una novetat no només pel to, per l’aire fresc que aportava, sinó per néixer directament amb vocació de comarca”. El mateix que pretenia la botiga de Roda que, a partir d’aquell moment, va obrir-se molt més a clients de fora.

“És innegable que la publicitat hi va ajudar”, diu Isern. I avui ho continua fent, i de manera específica en suport paper. “És evident que amb les noves tecnologies s’han diversificat molt els suports per a la publicitat, però els mitjans tradicionals continuen essent bàsics”, sentencia. “Hi pot haver segmentació, en tot cas, en funció del producte i el perfil de client a qui va dirigit, però el suport paper continua essent molt potent”.

De la mateixa manera que EL 9 NOU no s’entendria sense el suport dels seus lectors i compradors, tampoc ho faria sense el compromís dels petits i grans anunciants. En alguns casos, com el que ens ocupa, amb una relació de 40 anys “cap a un producte amb el qual ens sentim plenament identificats”. I amb el desig d’allargar-lo 40 anys més, veurem cap a quin futur tecnològic. Isern apunta cap a una nova explosió de possibilitats dels mòbils i l’internet de les coses.

I potser EL 9 NOU acabat de sortir del forn ja ho farà directament des del de casa.

(Foto Jordi Puig)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: